Anestezi Filmi Yapım Hakkında

YAPIM HAKKINDA

Senaryo yazarı ve yönetmen Joby Harold, böbrek taşı nedeniyle kıvrandığı altı saat boyunca, çektiği acıdan artık sıkılarak zihninde çocukluğuna, ailesine dönmeye çalıştığını hatırlıyor. “Benim için değerli olan her şeyi düşünmeye çalışıyordum. İşte tam o sırada, aklıma bir fikir geldi” diyor.

“Anestezi farkındalığı” denen korkunç bir deneyim yaşamak zorunda kalan genç bir adamın hikayesini anlatan ANESTEZİ, böyle doğar. İlaçların etkisi ile paralize olmuş durumdayken konuşulan her şeyi duyabilen ve çoğu zaman da, ameliyat acısını hisseden hastaların yaşadığı olayı konu alan film, yönetmen Harold’ın ilk yönetmenlik dneeyimi.

Harold, “Birçok gerilim filminde, izleyici pasif konumdadır.” diyor. “ANESTEZİ’de amacımız, filmin kahramanı bu inanılmaz ve korkunç olayı yaşarken, izleyicileri de kahramanın zihninin içine taşıyabilmek.”

“Örneğin, çoğu gerilim filminde, izleyici karakterin bir koridorda yürüdüğüne tanık olur ve biliyordur ki o koridorun sonunda kötü adam vardır, tehlike yakındır. Bizim filmimizde ise ben, Clay’in yaşadığı deneyimi alıp izleyicilerin zihninin içine yerleştirebilmeyi umuyorum. Clay’in yaşadıklarını an ve an yaşamalarını, hissetmelerini istiyorum.” diyor.

Adı birçok kez “dünyanın en güzel kadını” olarak geçen, yakın zamanda The Eye’da izlediğimiz Jessica Alba ise, filmdeki karakteri Sam’i canlandırmış olmaktan çok memnun: “Her nedense, bana bugüne kadar hep büyük bütçeli filmlerden teklif gledi. Film ve bütçe büyüdükçe, kendinde hikayeye yön verme hakkı gören insanların sayısı da artıyor. Film büyüdükçe, karakterler de bir o kadar bulanıklaşabiliyor. ANESTEZİ’de ise, sonunda gerçek bir karakteri canladırmış olmanın rahatlığını yaşadım. Gerçek seçimler yapmak zorunda kalan, daha karçaşık motivasyonları olan bir karakter...” diyor.

Terrence Howard ise, filmin en etkileyici yanını şöyle açıklıyor: “Bence ameliyat olmak ve anestezi, birçok insanda büyük endişe yaratan bir şey. Anestezinin nasıl etki göstereceği ve insanın bütün ameliyatı hiçbir şey hissetmeden geçireceğini düşünmek çok ilginç ve huzursuz edici bir şey aslında. İnsanların bu belirsizliği bizzat yaşamaları, ANESTEZİ’nin bu kadar etkili bir gerilim olmasında büyük etken.”

Hiç yorum yok: