“High School Musical” fenomeni

EĞLENCELİK BİR FENOMENİN DOĞUŞU

“High School Musical” fenomeni, ünlü yapımcı Bill Borden’in evinin oturma odasında başladı. “Oturup çocuklarımla beraber seyredebileceğim bir müzikal yapmak istedim. Bu kadar basit” diyor Borden…

Son dönemde “Moulin Rouge!” ve “Chicago” gibi yetişkinlere yönelik müzikallerin elde ettiği başarının ardından müzikallerin yeniden canlanmış olmasına rağmen hiç kimse sadece genç izleyiciler için bir müzikal yapmayı düşünmediğini söyleyen Borden’in yapımcı ortağı Barry Rosenbush bu konudaki yaklaşımı şöyle:

“Bill ile ikimiz bu çok özel türün –gençler için müzikallerin- başarılı olacağını yürekten inanıyorduk. Bu serinin ilk filmini yaparken tekerleği yeniden keşfetmeye çalışmıyorduk. Tekerleği yeniden tanıtmaya çalışıyorduk. Sinema tarihi gençler için yapılmış müzikal komedilerle doludur. Bu türün geçmişi 30’lu ve 40’lı yıllara kadar giderek. Bizim kuşağın sevdiği müzikaller ise 60’larda ‘Westside Story’, ‘The Sound of Music’, 70’lerin sonunda ‘Grease’ oldu. Bunların hepsi genç insanlar için yapılmıştı.”

“High School Musical” projesinin momentum kazandığı dönemde Borden ile Rosenbush, senaryo yazarı Peter Barscocchini ile başka bir proje üzerinde çalışıyorlardı. “High School Musical”in senaryosunu da yazmasını istediler.

“Müzik ve sporla ilgili bir Disney projesi yapılacağını söylediler. Müzik ve spor dünyası benim için yabancı değildi. Gençliğimde basketbol oynamıştım. 60’lı yılların sonlarında San Francisco’da müzik eleştirmenliği yapmıştım” diyor Barsocchini…

Bu müzikalin televizyon ekranına taşınmasında Borden – Rosenbush – Barsocchini üçlüsüne daha sonra yönetmen / koreograf Kenny Ortega da katıldı.

“Kenny’de onu gerçekten fantastik bir yönetmen yapan çok özel yetenekler vardır. Müzisyendir, iyi bir dansçıdır, koreograftır ve aktördür. Ele aldığı bir senaryoyu en kusursuz biçimde şekillendirir. Bir konsepti alıp müzikal formatında hayat vermesini bilir” diyor Borden…

Yönetmen / koreograf Kenny Ortega, filmi hayata geçirirken uyguladığı yaklaşımı şu sözlerle tanımlıyor: “High School Musical’i yaparken herşeyden önce müzikal bakış açısından bir öykü anlatmak istedim. Bunu yaparken sabun köpüğü gibi keyifli olmasını istedim. Aşırı karmaşık öyküleme ve karmaşık karakterlerden uzak durdum. Tek istediğim eğlence, neşe, renk ve heyecanı hayata geçirmekti.”

Hiç yorum yok: