IŞIKTAN ÖNCE KARANLIK VARDI

Görüntü Yönetmeni Xavier Perez Grobet açısından “City of Ember” projesinin bazı çok özel zorlukları sözkonusuydu. Sihirli Şehir’e ışığı getirmek ve beyazperde üzerinde uygulamak onun göreviydi. Filmin tek bir karesi bile güneş ışığıyla çekilmediği halde odak noktasında ışık olgusu vardı. Daha doğrusu halkın ışığı kaybedeceği endişesi ve korkusu ön planda olacaktı.

“City of Ember”in yazarı Jeanne DuPrau, kitabını yazarken itici güçlerinden birisinin “ışık” kavramı olduğunun altını çizerek şunları aktarıyor:

“Elektrik ışığından başka hiçbir ışık kaynağı olmayan bir şehir fikri ilgimi çekti. Başta ışık olmak üzere her türlü yiyecek, içecek ve destek malzemelerinin hızla tükendiğini bile bile koyu karanlıkta yaşamanın nasıl bir şey olabileceğini düşündüm. Hayvanları, ağaçları ve çevreyi görmeden yaşamak nasıl olur diye kendime sordum. Tüm bunlar benim hayal gücümü ateşlemeye yetti.”

Jeanne DuPrau’nun hayal gücünü ateşleyen bu unsurlar, daha önce Gil Kenan ile “Monster House” adlı filmde çalışmış olan görüntü yönetmeni Xavier Perez Grobet’in de hayal gücünü ateşledi. Konunun hangi boyutlarından etkilendiğini kendisinden dinleyelim:

“Gil bana gelip birtakım grafik fikirler gösterdiğinde ulaşmak istediği sonuç bana çok cazip geldi. Özellikle ışıklandırma açısından bakınca çok ilginç buldum. Tüm film ışık üzerineydi ki, benim gibi bir görüntü yönetmeni için keşfedilecek çok fazla şey olduğu anlamına geliyordu.”

Ayrıca filmin setinin tüm işlevselliğiyle bir şehirden ibaret olmasının getireceği zorluklar da vardı. Örneğin büyükannenin apartman dairesinde geçen bir sahnenin Sihirli Şehir’deki bir cadde üzerindeki herhangi bir binanın ikinci katında çekilmesi gerekliydi. Bu durumun kendisini heyecanlandırdığını vurgulayan Grobet, uyguladığı yaklaşımı şu sözlerle özetliyor:

“Kamerayı özgürce hareket ettirmek, tüm sınırlamalara rağmen belirli bir perspektiften görüntü almaya çalışmak zor olduğu gibi heyecan vericiydi. İnanılmaz sıkışık ortamlarda, set içinde kurulu setlerde yapay ışıklandırmayla çalışıyorduk. Herhangi bir sahneyi çekebilmek için ihtiyaç duyduğum ışığı almanın çeşitli yöntemlerini kendim bulmak zorundaydım ki, bundan büyük zevk aldım.”

Hiç yorum yok: