KOSTÜMLERDEN ÖNCE ÇİZİMLER VARDI

Kostüm tasarımcısı Ruth Meyers ile daha önce “Monster House” adlı filmde beraber çalışmış olan Gil Kenan, “City of Ember”da onunla bir kez daha işbirliği yapmak istedi. “Monster House” için birbirinden harika sanal kostümler hazırlayan Ruth Meyers’in bu film için gerçek materyal hazırlama konusunda da aynı başarıyı göstereceğinden emindi.

Ruth ve ekibini bekleyen en büyük zorluk, tek tek her giysinin tasarlanıp üretilmesiydi. Bu konuda nasıl bir çalışma yaptığını şu sözlerle açıklıyor:

“Bu filmde çok özgün bir dünya üzerinde çalıştık. Elimizde belli referans noktaları yoktu. Aslında fantezi ağırlıklı filmlerde çalışmaya alışkınım ama bu film hepsinden farklıydı. Bir çeşit organik bilimkurgu diyebilirim. Sihirli Şehir halkının özelliği sınırlı bir alanda komün halinde yaşıyor olmalarıdır. O insanları çok sevdiğim için giysi tasarımlarını hazırlamak oldukça kolay oldu.”

Filmin tasarımlarını hazırlarken Gil Kenan ile işbirliği yapan Ruth Meyers, yönetmenin özellikle 50’li ve 70’li yılların giysilerinden etkilendiğini biliyordu. Bu yüzden renk şemalarında önceliği 50’li ve 70’li yılların renklerine verdi. Çeşitli departmanlarda yapılan çalışmalarda o dönemin stil ve renkleri uygulandı.

Hiç yorum yok: