Beyaz Saray Filmi - Thandie Newton

Filmde Bush’un Ulusal Güvenlik Danışmanı Condoleezza Rice’ın portresini çizen Thandie Newton, rolüne nasıl hazırlandığını şu sözlerle açklıyor:

“Oliver Stone ile tanışıp rolü aldıktan sonra yaşadığım kent olan Londra’ya geri döndüm. O andan itibaren tam bir karmaşa yaşamaya başladım. Açıkçası şimdiye kadar oynadığım karakterler arasında benim kişilik yapımdan bu kadar farklı birisi hiç olmamıştı. Tedirgindim ama aynı zamanda mutluydum. Çünkü kendi kişilik yapımla uzaktan yakından alakası olmayan bir kişiliğe daha bürünmek gibi eşsiz bir fırsat vardı karşımda. Çekimler tahminimden önce başlayacağı için ABD’den uzak bir ülkede geçirdiğim bu süre bana oynayacağım karakter üzerinde konstantre olma fırsatını getirdi.”

Thandie Newton sözlerine şöyle devam ediyor: “Condoleezza Rice rolüne hangi açıdan yaklaşacağımı düşünürken aklıma 80’li yılların İngiltere Başbakanı Margaret Thatcher geldi. Gençlik dönemimin çok önemli bir politik figürüydü. Kendine özgü özellikleri vardı. Birçok açıdan Condoleezza Rice ile benzerliği olduğunu keşfettim. Bush yönetiminin 2001 ile 2004 yılları arasındaki dönemine odaklanan biyografileri okumaya başladım. Bu benim açımdan alışılmadık bir süreçti. Yeni bir role yaklaşırken genellikle oynayacağım karakteri hissetmeye, empati yapmaya çalışırım. Duygularım beni o karaktere yönlendirir. Ancak burada günümüzün birçok politikacısı gibi imaj çalışması ürünü bir karakter olduğu için zorlandım. Condoleezza Rice ile ilgili bol miktarda video izledim. Nasıl yürüdüğüne baktım. Sinirliyken neler yaptığına dikkat ettim.

O kadar çok şey seyrettim ki, sonunda onun dinlenirken nasıl olabileceğini, bir basın toplantısına hazırlanırken neler yaptığını hayal etmeyi başardım. Onu adım adım öğrendim diyebilirim. Bu süreç bilmediğim yeni bir dansın adımlarını öğrenmek gibiydi. Fiziksel davranışlarının adımlarını öğrendikten sonra nasıl doğaçlama yapabileceğime geçtim.”

Hiç yorum yok: