Josh Brolin - Beyaz Saray

“W”nin dağıtımını büyük stüdyolardan hiçbirisi üstlenmediği halde projeye Bill Block’un sahibi olduğu QED adlı prodüksiyon, finans ve satış şirketi sahip çıktı.

“Film piyasasına çıktık ve, ‘Elimizde şu kadar bütçe var. Bu filmi yapmak için bize katılır mısınız?’ diye sorduk. Çok sayıda aktör ve teknik ekipten geri dönüş aldık” diyor Stone…
Filmin başrolünde Josh Brolin’in oynamasını isteyen Oliver Stone bu tercihinin sebebini şu sözlerle açıklıyor: “Josh Brolin yakın zaman öncesine kadar çok fazla tanınmayan bir karakter oyuncusuydu. 2007 yılında oynadığı ‘No Country for Old Men’, ‘In the Valley of Elah’ ve ‘American Gangster’ ile bir anda başrollere sıçramayı başardı. Onu yıllardır tanıyordum. Onunla George W. Bush karakteri arasında ilginç paralellikler vardı. Bir Hollywood yıldızının oğlu olan Josh’un çalkantılı bir hayatı olduğu için George W. Bush’un karşılaştığı krizlerin benzerini mutlaka yaşamıştı. Filmi çektiğimiz sırada 40 yaşında olması da, Bush’un dönüşüm geçirdiği döneme denk geliyordu. Tıpkı Bush gibi tüm toplumun ilgi odağı olan güçlü bir babanın gölgesinde büyümüştü. Ayrıca Hollywood’a Kaliforniya’daki bir çiftlikten gelmişti. Bu durum bana, Bush’un Teksas’ın Crawford bölgesindeki çiftlikten gelişini çağrıştırdı.”

Oliver Stone’un çok istemesine rağmen Brolin başlangıçta bu teklifi geri çevirdi. Ünlü aktör neden böyle yaptığını şu sözlerle açıklıyor:

“Bush ve yönetim tarzı hakkında bilmem gereken herşeyi bildiğimi hissediyordum. Ayrıca Bush ile Oliver’in her ikisi de muhalif kamplardaydı. Bu nedenle böyle bir filmin yapımının kesinlikle hata olduğunu düşünüyordum ki, bunun bir önyargı olduğu sonradan ortaya çıktı. Başlangıçta bu teklife hayır dedim. Kendisiyle çalışmayı çok istediğimi ama böyle bir filme ilgi duymadığımı söyledim. Ayrıca Oliver’ın, Bush ile benim aramda benzerlikler olduğunu görmesi de bana biraz hakaret gibi gelmişti. Ancak Oliver geri çekilmeyip son derece ısrarcı davrandı. Senaryoyu bana vererek, “Sadece oku” dedi. Sonunda dediğini yaptım. Senaryoyu okuyunca şaşırdım, etkilendim, heyecanlandım, coştum. Çünkü Bush’un durumuna biraz da üzüldüm. Hepsinden önemlisi onunla özdeşleştim.”

Josh Brolin’in sözleşmeyi imzalamasından sonra kadronun geri kalan kısmı hızla tamamlandı. Kamuoyunda “Baba Bush” olarak tanınan George Herbert Walker Bush rolünde James Cromwell’in oynaması önerisi de Brolin’den geldi.

Brolin bu önerisinin gerekçesini şöyle açıklıyor: “James Cromwell’in büyük hayranıydım. Asil görünüme sahip olan büyük bir aktördür. Tiyatro kökenlidir. İsmini uzun zamandır duyardım ama hiç tanışmamıştık. Ancak bu rol için mükemmel olduğunu düşündüm. Oliver de öyle düşündü sanırım.”

Hiç yorum yok: