Beyaz Saray filminin çekim ortamları

“W”nin çekimleri, 2008 yılı ilkbaharında Louisiana’ya bağlı Shreveport’ta dokuz haftalık çalışmayla gerçekleştirildi. Bu tercihte yapımcılara çeşitlilik sunan mekanların yanısıra bu eyaletin uyguladığı vergi indirimlerinin de payı vardı.

Shreveport’taki mekanların, Yale Üniversitesi’ne, Beyaz Saray’a ve Bush ailesinin Teksas Crawford’daki çiftliğine dönüştürülmesi görevini Prodüksiyon Tasarımcısı Derek Hill üstlendi. Bu dönüşümleri yapması için önünde sadece 10 haftalık süre vardı.

Filmin Louisiana’da çekilmesine rağmen olabildiğince otantik olmasını hedeflediğini söyleyen Derek Hill, uyguladığı yaklaşımları şu sözlerle özetliyor:

“Oliver ile çalışırken daima gerçeğe en yakın durmaya çalışırız. Sonuçta anlattığımız olayların hepsi belgeli olaylardır. Senaryodaki her detayı kontrol ettim, en ufak bir aykırılık bulduğum anda Oliver’ın dikkatine sundum. Mekan seçerken ana hedefimiz Oliver’ın geliştirdiği öyküye mümkün olan en uygun ortamları oluşturmaktı. Konu ne olursa olsun, bir Oliver Stone filminde çalışmak insanı daima daha zeki yapar. İşinizi tamamladığınızda başladığınız noktadan çok daha ileride olduğunuzu bilirsiniz.”

Derek Hill ve ekibi, hazırlık aşamasında çeşitli web sitelerini dolaştılar, bulabildikleri her kitabı okuyup belgeselleri izlediler. Getty Images ve Corbis’ten fotoğraf aldılar. Hatta Teksas ağırlıklı sahneler için havadan kendi özel çekimlerini bile yaptılar.

Filmin en kritik sahnelerinden birisinin geçtiği setlerden birisi de, Beyaz Saray’da Durum Odası (Situation Room) olarak bilinen ve dünya gündemiyle ilgili toplantıların yapıldığı ortamdı.

Prodüksiyon Tasarımcısı Derek Hill, Durum Odası setiyle ilgili neler yaptığını şu sözlerle açıklıyor: “Önemli sahnelerden birkaç tanesi Durum Odası’nda geçer. Bu nedenle tasarımını gerçeğine en uygun şekilde yapmamız gerekiyordu. Oliver’ın ihtiyaç duyduğu her detayı çekim alanı içerisine alabilmeliydik. Kameralar, teknik ekipler, ışık ve ekipmanların yerleştirilebilmesi için gerçeğinden biraz daha büyük yaptık. Oliver’ın çekmek istediği açılara uygun şekilde çalışma yaparak bu ölçekte tasarladık. Bush ekibinin oturduğu masayı tasarlarken parçalara ayrılabilecek şekilde yaptık. Böylece Oliver istediği sahneleri parçalar halinde yapma fırsatını buldu.”

Durum Odası’nda geçen bir başka önemli sahne de, Bush yönetiminin belirli üyelerinin Yeni Dünya Düzeni’ni tanıtmak için kullandığı elektronik haritayla ilgilidir. Prodüksiyon tasarımcısı Derek Hill ve ışıklandırma baş teknisyeni David Lee, bu sahne için Durum Odası’ndaki masanın üzerine daire şeklinde oval bir ışık inşa ettiler. Bunu elektrik akımını kontrol eden bir cihazla ayarlamak suretiyle çekim sırasında ışığı artırıp azalttılar. Böylece harita, ön ve arka projeksiyon sistemiyle yapılmış oldu.

Filmin konusu George W. Bush’un üniversite günlerinden başkanlık dönemine kadar uzun bir sürece yayıldığı için çok fazla karakter vardı. Özellikle kostüm, saç ve makyaj departmanlarının önünde çok kapsamlı ve zorlu günler olacağı belliydi.

Kostüm Tasarımcısı Michael Dennison, diğer departmanlar gibi kendisinin de araştırma sürecinde çok sıkı çalıştığını ve tüm çalışmasını Oliver Stone’un anlatacağı öyküye ithaf ettiğini belirterek, yaklaşımını şu sözlerle açıklıyor:

“Filmin akışı boyunca bazı karakterlerin yedi veya sekiz kostüm değişikliği vardır. Bazılarında ise bu sayı 18-21 değişikliği bulur. Kıyafet değişiklikleri konusunda Bush ailesi çoğunluktadır. Bush’un kabine üyelerinin ise Beyaz Saray’a özgü kıyafet tarzları vardır. Ancak bazı kıyafetlerde eğlence olsun diye bazı küçük farklılıklar yarattık. Tarihi kopyalamak yerine bazı değişimleri gündeme getirdik. Filmimizdeki kostümler temsilidir ama doğrudur. Sadece birer yorumdur.”
Aynı mentalite makyaj konusunda da uygulandı. Oliver Stone’un deyimiyle, aktörler oynadıkları insanların “tıpkısının aynısı” olmak yerine “benzerleri” oldular. Bu da peruklarla makyaj geliştiricilerinin belirgin bir tarzda kullanımı anlamına geliyordu. Özellikle George W. Bush rolündeki Josh Brolin çok sayıda protez kullandı. Ancak aslını taklit etme noktasına varmadı.

Makyaj Departmanı Başkanı Trevor Proud yapılan çalışmayı şu sözlerle özetliyor: “Karakterleri gülünesi yapmak yerine inanılası yapmak bizim sorumluluğumuzdu. Josh ile ilgili temel yaklaşımımız, izleyicinin onda farklı birşeyler olduğunun ve görünümünün hafifçe değiştiğinin farkına varmasıydı. Bu değişim abartılı olmamalıydı. Josh’un oynadığı Bush karakteri, sadece ABD’de değil, tüm dünyada çok iyi bilinen bir karakter olduğu için değişikliklerin incelikle yapılması gerekiyordu. Öylesine dikkatle yapmalıydık ki, izleyiciler onda farklı birşeyler olduğunun farkına varırken aynı zamanda onu George W. Bush olarak kabullenmeliydiler, o rolde oynayan Josh Brolin olarak değil…”

Hiç yorum yok: