Savunma Bakanı Donald Rumsfeld rolünde Scott Glenn

30 yılı aşkın süredir resmi görevde bulunan ve Pentagon’un yöneticiliğini iki kez yapmış tek kişi olan Savunma Bakanı Donald Rumsfeld rolünde Scott Glenn kamera karşısına geçti. Böylesine tanınmış bir figürü ilk kez oynamadığını belirten Scott Glenn rolü hakkında şu yorumu yapıyor:

“Şu anda hayatta olan ve çok iyi tanınan bir kişiyi ikinci oynayışım oldu. Daha önce ‘The Right Stuff’ adlı filmde Amiral Shepard’ı oynamıştım. O film daha da kritikti ve her nüansa çok dikkat etmem gerekiyordu. Çünkü Amiral Alan Shepard’ı iki kişi birden oynuyordu. Birisi gerçek Alan Shepard, diğeri de ben… Yönetmen Phil Kaufman, gerçek haber materyali ile benim oynadığım sahneler arasında kurgu yapmıştı. Bu filmde öyle bir durum yoktu ama Donald Rumsfeld’i elimden geldiği kadar gerçeğe uygun oynamaya çalıştım. Onun konuşma tarzında Amerika’nın Orta-Batı’sında yaşayan insanların lehçesi vardır. Alt dudağını çok fazla kullanmadan konuşur. Hiç oturmayan kıpır kıpır bir adamdır. Elleri hiç durmaz. Lisede okurken güreş şampiyonuydu ve Princeton’da okul takımının kaptanlığını yapmıştı. Ben de eyalet şampiyonu olan takımın önde gelen güreşçilerindim. Ayrıca üniversitede güreş kulübünün kaptanıydım. Aynı spora ilgi duymuş olmamız bu karakteri daha iyi anlamama yardımcı oldu.”

Bush yönetiminin en tartışmalı üyelerinden birisi olmasına rağmen Rumsfeld’in büyüleyici bir kişilik yapısı olduğuna dikkat çeken Scott Glenn sözlerine şöyle devam ediyor:

“Onun kişiliğinde çok özgün yönler vardır. Günümüzün ölümcül dünyasında yüksek baskı altında çalışmış olmasını seviyorum. Rolüme hazırlanırken onu yakından tanıyan herkese, ‘Bana Donald Rumsfeld’ ile ilgili en iyi şeyleri anlatın’ dedim. Karşıma çıkan en ilginç örneklerden birisi şuydu: 11 Eylül faciası olduğunda George Bush, Florida’daki bir okuldaymış. Haberi orada almış. O anda çok şey yaptığını zannedebilirsiniz ama okuldaki sınıfta bir süre daha oturmuş. Aynı sarılarda Başkan Yardımcısı Dick Cheney, Beyaz Saray’ın altındaki bir sığınağa girmiş. Çevresi gizli servis ajanlarıyla doluymuş. Donald Rumsfeld ise Pentagon’a yapılan saldırı sırasında bir içeri bir dışarı koşarak yaralıların taşınmasına yardımcı oluyormuş.”

Hiç yorum yok: