“Red Cliff” büyük rakamlarla başladı

John Woo imzalı epik film, Asya ülkelerinde 23 milyon doların üzerinde hasılata ulaştı

Asya’nın gelmiş geçmiş en masraflı prodüksiyonu olarak tanımlanan John Woo imzalı “Red Cliff”, gösterime girdiği Uzakdoğu ülkelerinde muhteşem bir başlangıç yaptı. Beş Uzakdoğu ülkesinde gösterimine başlanan filmin açılış haftasındaki hasılatının 23 milyon doları geçmesi bekleniyor.

China Film Group yöneticilerinden Han Sanping’in verdiği bilgiye göre, Çin’de Perşembe günü gösterime giren “Red Cliff”in ilk gün hasılatı 3.65 milyon doların üzerinde gerçekleşti. İlk gün elde edilen bu rakam, filmin dört günlük hafta sonu açılışı boyunca sadece Çin’de 14.6 milyon dolara ulaşacağı tahminini beraberinde getirdi.

Filmin Koreli yatırımcısı ve dağıtımcısı Showbox’tan yapılan açıklamada ise, açılış gününde 139.000 bilet satıldığı bildirildi. 437 ekranda gösterime giren filmin hafta sonu seyirci sayısının 973.000’i bulacağı, salon başına günlük ortalama gelirin ise 2.227 dolar olacağı tahmin edildi. Showbox yetkilileri Cuma günü yaptıkları açıklamada hafta sonu boyunca toplam izleyici sayısının 1 milyona yaklaşacağı bildirildi. Bu gerçekleştiği takdirde 4 günlük açılış hafta sonu hasılatının 6 milyon doları geçeceği öngörüldü.

Öte yandan “Red Cliff”in Tayvan’daki gösterimi, filmin bu ülkedeki yatırımcısı ve dağıtımcısı CMC Entertainment tarafından 120 kopya ile gerçekleştirildi. Perşembe günkü açılış gününde 526.000 dolar gibi güçlü bir rakam elde edildi. Bu rakam Tayvan bölgesinde bugüne kadar elde edilen en büyük ilk gün rakamıydı.

CMC yetkilileri Pazar günü yaptıkları açıklamada Perşembeden Cumartesiye kadar uzanan üç günlük hasılatın 1.91 milyon doları aştığını bildirdiler.

Hong Kong’da ise filmin Perşembe günü gerçekleşen ilk açılış gününde 60 salonda 257.500 dolar hasılat elde edildi. Tek gün bazında salon başına elde edilen ortalama gelir ise 4.280 dolar olarak gerçekleşti.

Filmin Singapur’daki gösterimi Cuma günü 46 kopya ile başladı. Perşembe gecesi ise tek seanslık ön gösterimler yapıldı. Ön gösterimlerden 33.000 dolar, Cuma günkü açılış gününden ise 176.000 dolarlık hasılat geldi. Cumartesi günü izleyici patlaması yaşanınca Cumartesi hasılatı 309.000 olarak gerçekleşti. Böylece iki gün + ön gösterimlerin toplam rakamı 518.000 dolar oldu. Filmi bu ülkede gösterime sokan Scorpio yetkilileri, üç günlük toplam hasılatın 628.000 doları rahatlıkla geçeceğini tahmin ediyorlar. Böylece “Red Cliff”in elde edeceği hasılatın, gösterimi perşembeden başlayan “Hellboy 2”yi geçmesi bekleniyor.

Showbox yetkilileri, elde edilen hasılat rakamlarının Kore’de bir Çin filminin ulaştığı en yüksek hasılatlar olduğunu söylediler. Bir kıyaslama yapılacak olursa, “Hero” filmi açılış gününde 58.000 izleyici, “House of Flying Daggers” ise 60.000 izleyici toplamıştı. “Red Cliff”in açılış günü izleyici sayısı 139.000 olunca bu iki filmin toplamını geçmiş oldu. Kore’de geçtiğimiz hafta gösterime giren “Hancock”un Perşembe günkü izleyici sayısı 79.000 olurken hasılatı 550.000 dolar olarak gerçekleşmişti.

Showbox yetkilileri filmi dağıtıma hazırlarken dokuz dakikalık bölümünü keserek kısaltmışlardı. Böylece başkent Seul’deki sinema salonlarında günde 6 seans gösterim gerçekleştirme imkanı buldular. Diğer kentlerde ise günde 5 seans uygulandı.

Filmin bu ülkedeki ikinci haftası, liselerin yaz tatilinin başladığı haftaya denk gelecek. Ancak Kore yapımı “The Good, the Bad, the Weird”in de gösterimi başlayacağı için “Red Cliff”in karşısına çok ciddi bir rakip olarak çıkacak.

“Red Cliff”in Hong Kong’da eleştirmenlerden genel olarak olumlu eleştiriler aldığı bildiriliyor. Öte yandan film, gösterime girdiği haftada “Kung Fu Panda” ve “Hancock” gibi iki zorlu rakiple sıkı bir mücadeleye girmek zorunda kaldı.

“Red Cliff”in Malezya’daki gösterimi bu hafta Perşembe günü başlayacak. Japonya’daki gösterimi ise Kasım ayında gerçekleşecek. Asya ülkelerinin tamamında iki bölüm halinde gösterilecek olan “Red Cliff”in ikinci bölümü 2009 yılı Ocak ayında, Ay Takvimine göre Yeni Yılın başlayacağı günlerde izleyiciyle buluşacak.

Hiç yorum yok: