The Chronicles of Riddick Karakterler

FİLMDEKİ DİĞER KARAKTERLER

Filmde şeytani ruhlu Kraliçe Vaako karakterini ise güzel oyuncu Thandie Newton canlandırdı. Her zaman sempati duyduğu karakterleri oynamaya eğilim gösterdiğini belirten Thandie Newton, “iktidar hırsıyla dopdolu bir kadın” dediği Kraliçe Vaako karakterini şu sözlerle tanımlıyor:

“Şimdiye kadar oynadığım rollerden son derece farklıydı. Kariyerim boyunca ilk kez kraliçelere layık ayakkabılar giydim. Aslına bakarsanız bu kadar yüksek derecede statü, otorite ve özgüven bana hiçbir zaman doğal gelmemiştir. Buna rağmen rolümün hakkını vermeye gayret gösterdim.”

Lord Marshal’a sadakati sınavdan geçen genç Necro komutanı Vaako rolünde Karl Urban oynadı. Peter Jackson’ın yönettiği “The Lord of the Rings” serisinin ikinci ve üçüncü filmlerinde üstlendiği Rohan savaşçısı Eomer rolüyle adını duyuran genç aktör, “The Chronicles of Riddick”teki Vaako rolünü çok istediği için David Twohy’i ikna etmek için çok uğraştığını belirterek şunları söylüyor:

“David Twohy’nin Vaako rolü için benden başka oyuncu aramaması konusunda adeta kampanya başlattım. ‘Pitch Black’in sıkı bir hayranıyım. Bu yüzden David Twohy’nin ‘The Chronicles of Riddick’e hazırlandığını duyar duymaz kapısına dayandım. Özenle koruduğu senaryo taslağını ele geçirmeyi başardım. Çok istediğim bu rolü elde etmeyi zor da olsa başardım.”

David Twohy’nin büyük potansiyel gördüğü genç oyunculardan birisi de, Kyra rolünü üstlenen 21 yaşındaki Alexa Davalos oldu. Yönetmen David Twohy, ilk kez bu filmle sinemaya başlayan Alexa Davalos’a bu kadar zor bir rolü neden verdiğini şu sözlerle açıklıyor:

“Alexa’nın oynadığı Kyra karakteri gerçekten zor bir roldü. Üstelik izleyiciye tamamen antipatik gelmesi riski sözkonusuydu. Ancak Alexa’da öylesine doğal bir sempatik yapı vardı ki, kendisine taban tabana zıt bu karaktere bile uyum sağlamayı başardı. Son derece masum görünümlü bir kız olan Kyra, yeri geldiğinde çok iyi dövüşebilen ve Riddick kadar öldürücü olabilen bir kızdı. Rolüne bütün kalbiyle yaklaşmak suretiyle bu karakterin hakkını vererek oynadı.”

Alexa Davalos filmde portresini çizdiği Kyra karakterini şöyle tanımlıyor: “Kyra yaralı hayvan gibidir. Kimi zaman çok güçlü bir kadın, kimi zaman yaramaz bir çocuktur. Kyra gibi çok yönlü bir karakterin değişik görünümlerini ortaya koyabileceğim böyle bir rol benim için bulunmaz nimetti. Kyra’yı diğer karakterlerden ayıran en önemli özellik, Riddick’in ardından birinci filmle bağlantılı karakterlerden en önemlisi olmasıydı. Riddick, o zamanlar ismi Jack olan bu kızı hapishaneden kaçırıyordu. Bu yüzden Jack ile Kyra arasındaki geçiş bağlantısını Riddick rolündeki Vin Diesel’in sağlaması gerekiyordu. Rolüme hazırlanırken Vin Diesel ile çalıştım ve büyük yardımını gördüm. Bana sadece karakter oluşturma boyutunda değil, fiziksel açıdan da önemli yardımı oldu.”

“Pitch Black” ile “The Chronicles of Riddick” arasında köprü oluşturan başka bir karakter de, portresini Keith David’in çizdiği Imam adlı rahip karakteridir. Sözkonusu rolde ikinci kez kamera karşısına geçen Keith David, bu karakterin özelliklerini şu sözlerle tanımlıyor:

“Karşımızda dini sadece doktrin düzeyinde ele almayıp bizzat yaşayan bir rahip var. Bence de din olgusunu hissetmenin en iyi yolu, dinin kurallarını günlük hayatta da yerine getirmektir. İkinci filmin çekileceğini duyduğum andan itibaren bu rolde tekrar oynamayı çok istemiştim. Vin Diesel sözünü tuttu ve Imam rolünü tekrar bana verdi. Bu yüzden çok mutluyum.”

Hiç yorum yok: